ventus 

 
Ventus 2ax

Luty 2008

Część pierwsza wstęp

Część trzecia - "kabinka"

Część druga - wręga silnika:

Założenie:
Tak umocować silnik - outrunner żeby w jak najmniejszym stopniu popsuć dziób modelu.
Zadanie trudne ale wykonalne - sposób podpowiedział mi Bartek Siudek.


1. Kadłub został zainstalowany w pionie - tak żeby był odchylony o od pionu 3 stopnie w górę i 3 stopnie w lewo


2. po zaznaczeniu odległości w jakiej powinien znaleźć sie silnik w dziobie aby nie obcierał o ścianki
(i po wysmarowaniu środka pastą do butów) wlałem gips


3. odlew dzióbka - troche nie wyszło po użyłem kiepskiego gipsu
Następnie spód został odrysowany na sklejce
Całość postawiona na wiertarce stołowej i dokładnie od miejsca w którym znajduje się otwór
na samym czubku został przewiercony gips aż do sklejki - wyznaczając w ten sposób
środek w którym zostanie zainstalowany silnik


4. A tak wygląda wręga z wywierconym otworem o średnicy silnika + 1mm margines
Następnie zainstalowałem śruby w miejscu mocowań silnika


Śruby zostały zlutowane ze sobą sztywnym drutem (coby się nie obkręcały) a następnie zaglutowane.


5. Wręga została wklejona w kadłub. Klejenie wzmocnione tkaniną


I tak oto to wygląda. Będzie napęd bez profanacji ;) - cięcia dziobu
Dodam tylko, z powodu że dziób Ventusa jest dośc ostry to ośka szerokiego outrunnera nie wychodziła
na zewnątrz. Oś zostałą wymieniona na dłuższą. Tu na zdjęciu widać, że trochę za długą.
Nadmiar zostanie obcięty

© hilbrycht.com