news |
||
2012-2013
Powyższe lata jak
najbardziej modelarskie. Mniej się dzieje, jak kiedyś, w temacie
budowania modeli samolotów i helikopterów od podstaw ale dzieje sie
stale. Powstają nowe koptery i samoloty pod FPV/UAV. Czasem dojdzie też
do kompletu jakiś model DLG. W terenie także nadal "występuję".
Najczęściej są to testy kopterowe a następnie loty przyjemnościowe i
komercyjne dla www.fotokopter.pl
Loty komercyjne oprócz finansowania hobby dają także sporo satysfakcji w
rejestrowaniu materiału a dalej montażu filmów z powietrza (to także
działka, która mnie zawsze pasjonowała). Loty kopterowe - filmowe niosą
za sobą także sporo stresu - często lata się w miejscach mało
komfortowych (zabudowania, woda, ludzie...) dlatego dbałość o sprzęt,
jego doskonalenie jest bardzo ważne ale też i bardzo czasochłonne.
Dlatego niestety nie starcza już czasu na trening F3K co odbija się na
moich wynikach na zawodach F3K. Na zawodu wciąż jeżdzę (z "grubszych":
2012 ME - Francja, 2013 MŚ - Dania) bo lubię ale miejsca takie sobie
(choć w rankingu F3K w PL za 2013 byłem 3-ci). W tym okresie powstało
także kilka samolotów FPV/UAV, które wyposażam w autopiloty. Na ziemi
zaś powstają coraz to bardziej zaawansowane systemy odbiorcze, m.in.
anteny śledzące. Nie zrywam także z lataniem 1:1 - udaje się wylatywać
rocznie koło 10 godzin - niedużo - ale lepsze to niż nic. Zephyr 1: SpyDer: Ursus (już w zasadzie
wycofany z aktywnej służby FPV - ale wciąż wisi RTF pod sufitem): Cularis: X8: Spidex (aktualny kopter
pod gopro): Ground station z anteną
śledzącą - a na niej antena Ground plane i patch: Kopterek na AIO -
multiwee: X8 - wczesna wersja: RVJet: Zephyr2:
Oktokopter (tu w
testach ładowności): |
||