news 

 
2012-2013

Powyższe lata jak najbardziej modelarskie. Mniej się dzieje, jak kiedyś, w temacie budowania modeli samolotów i helikopterów od podstaw ale dzieje sie stale. Powstają nowe koptery i samoloty pod FPV/UAV. Czasem dojdzie też do kompletu jakiś model DLG. W terenie także nadal "występuję". Najczęściej są to testy kopterowe a następnie loty przyjemnościowe i komercyjne dla www.fotokopter.pl Loty komercyjne oprócz finansowania hobby dają także sporo satysfakcji w rejestrowaniu materiału a dalej montażu filmów z powietrza (to także działka, która mnie zawsze pasjonowała). Loty kopterowe - filmowe niosą za sobą także sporo stresu - często lata się w miejscach mało komfortowych (zabudowania, woda, ludzie...) dlatego dbałość o sprzęt, jego doskonalenie jest bardzo ważne ale też i bardzo czasochłonne. Dlatego niestety nie starcza już czasu na trening F3K co odbija się na moich wynikach na zawodach F3K. Na zawodu wciąż jeżdzę (z "grubszych":  2012 ME - Francja, 2013 MŚ - Dania) bo lubię ale miejsca takie sobie (choć w rankingu F3K w PL za 2013 byłem 3-ci). W tym okresie powstało także kilka samolotów FPV/UAV, które wyposażam w autopiloty. Na ziemi zaś powstają coraz to bardziej zaawansowane systemy odbiorcze, m.in. anteny śledzące. Nie zrywam także z lataniem 1:1 - udaje się wylatywać rocznie koło 10 godzin - niedużo - ale lepsze to niż nic.
Poniżej trochę zdjęć modeli, spotkań itp.
Więcej aktualnych rzeczy znajdziecie na:
Komercyjnej www.fotokopter.pl
Kanałach video: Vimeo: https://vimeo.com/user6783822 , Youtube: https://www.youtube.com/user/krallrc
Także coś tam od czasu do czasu wrzucam na "twarzoksiąg": https://www.facebook.com/fotokopter

Zephyr 1:

SpyDer:

Ursus (już w zasadzie wycofany z aktywnej służby FPV - ale wciąż wisi RTF pod sufitem):

Cularis:

X8:

Spidex (aktualny kopter pod gopro):

Ground station z anteną śledzącą -  a na niej antena Ground plane i patch:

Kopterek na AIO - multiwee:

X8 - wczesna wersja:

RVJet:

Zephyr2:

Oktokopter (tu w testach ładowności):
 

© hilbrycht.com